שרגא בר און

אני רוצה את מדינת התורה, רחוקה מסמוטריץ'

כל אזרחי ישראל – דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים – צריכים להיות שותפים לפירוש התורה ולאופן עיצובה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כפייה באמצעות משרד המשפטים היא לא הדרך
שרגא בר און
כל אזרחי ישראל – דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים – צריכים להיות שותפים לפירוש התורה ולאופן עיצובה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כפייה באמצעות משרד המשפטים היא לא הדרך

כל שלא חגג שלוש חירויות בפסח

שרגא בר און במאמר מיוחד לפסח הדן במהות החירות בהגדה ובסיפור יציאת מצרים
שרגא בר און
שרגא בר און במאמר מיוחד לפסח הדן במהות החירות בהגדה ובסיפור יציאת מצרים

ויהי ערב ויהי בוקר ותהי השבת

עיון מדוקדק בפרק א' בבראשית מגלה כי בתחילה סופר סיפור בריאת העולם ללא השבת, ולמעשה – ללא ימים כלל. הוספת השבת בשלב מאוחר יותר, תוך דחיקת מעמדו של האדם בסיפור הבריאה, יצרה מערכת יחסים מעניינת ומתוחה בין צלם אלוהים שבאדם לבין הגבלת האדם ביום השבת.
שרגא בר און
שרגא בר און כותב על בריאת השבת בפרשת בראשית ומשמעותה לימינו

"יחד שבטי ישראל" דגם חדש לגיור ישראלי

חוק הגיור החדש אותו הציג משה ניסים לראש הממשלה הוא חכם וחדשני, אך אינו מספק פתרון לבעיה המרכזית במשבר הגיור – שאלת יחסה של המדינה אל הזהויות יהודיות בישראל ובעולם. פתרון אפשרי לבעיית הגיור הוא כינון בית דין מורחב לגיור, ובו שנים-עשר דיינים אשר ייצגו את הזהויות היהודיות המגוונות של 'שבטי ישראל' השונים
שרגא בר און
חוק הגיור החדש אותו הציג משה ניסים לראש הממשלה הוא חכם וחדשני, אך אינו מספק פתרון לבעיה המרכזית במשבר הגיור, שרגא בר און במאמר הבוחן את יתרונותיה, כשליה של הצעת חוק זו ואף מציע מודל חדש לחוק הגיור.

יהדות ישראלית בת שבעים: משברים ומהפכות

במושגים חילוניים, ישראל היא הפרויקט הלאומי המוצלח ביותר של המאה העשרים; במושגים דתיים, ישראל היא נס גלוי. היהדות הישראלית נוצרה כמענה למשברים שעבר העם היהודי. כדי להתגבר על אתגרים חדשים היא שינתה את פניה בעבר וכעת, לאחר שבעים שנה, עליה להתעדכן כדי לענות על הצרכים של דורנו.
שרגא בר און
לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל שרגא בר און במאמר מיוחד על הפרוייקט הלאומי המוצלח ביותר של המאה ה-20: מדינת ישראל

מגילת אסתר: מניפסט של עמיות יהודית

מגילת אסתר היא הספר החילוני ביותר בתנ"ך. אלהים אינו מוזכר בה וקשה גם להעניק לה משמעות דתית במובן השגור של המילה.
שרגא בר און
מגילת אסתר היא הספר החילוני ביותר בתנ"ך. אלהים אינו מוזכר בה וקשה גם להעניק לה משמעות דתית במובן השגור של המילה.
הוסיפו אותי לרשימת התפוצה של מכון הרטמן
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
הרשמה לרשימת תפוצה