פורים

מדוע סיפר מרדכי על בגתן ותרש לאסתר ולא לאחשורוש?
זאב פרבר
יב אדר תשף
אסתר אמורה להסתיר את עמה ומולדתה, אבל מרדכי מחליט לסכן זאת כשהוא מבקש ממנה לגלות למלך על המזימה הנרקמת נגדו. מדוע הוא פועל כך? ניתוח מעמיק מציע תשובה מעניינת
אסתר אמורה להסתיר את עמה ומולדתה, אבל מרדכי מחליט לסכן זאת כשהוא מבקש ממנה לגלות למלך על המזימה הנרקמת נגדו. מדוע הוא פועל כך? ניתוח מעמיק מציע תשובה מעניינת
כשאלוהים ומשה לקחו צעד אחורה
אורית אבנרי
ח באדר תשף
משה בפרשת תצוה, ולהבדיל – הקב"ה בכבודו ובעצמו במגילת אסתר, עמדו על סוד הצמצום: הם זזו הצידה כדי לאפשר לאחרים את יכולת הפעולה וההנהגה
משה בפרשת תצוה, ולהבדיל – הקב"ה בכבודו ובעצמו במגילת אסתר, עמדו על סוד הצמצום: הם זזו הצידה כדי לאפשר לאחרים את יכולת הפעולה וההנהגה
מגילת הזיכרון והשכחה
אורית אבנרי
י' אדר ב' תשע"ט
את הסיפור על עם ישראל ששכח את זהותו מספרת מגילת אסתר דווקא באמצעות מוטיב הזיכרון. בכך היא מעצבת יחס מורכב לעבר, הדורש מאתנו לזכרו אך גם לדעת לשלבו בהווה. אורית אבנרי במאמר חדש לפורים
את הסיפור על עם ישראל ששכח את זהותו מספרת מגילת אסתר דווקא באמצעות מוטיב הזיכרון. בכך היא מעצבת יחס מורכב לעבר, הדורש מאתנו לזכרו אך גם לדעת לשלבו בהווה. אורית אבנרי במאמר חדש לפורים
בין שושן לירושלים, בין ניו-יורק לת"א מחשבות על יהדות ישראל והתפוצות
רחל בורובסקי
ז' אדר ב' תשע"ט
בין שושן לירושלים, בין ניו-יורק לתל אביב רחל בורבסקי במאמר מיוחד במינו לחג הפורים על מחשבות על יהדות ישראל והתפוצות בעקבות מגילת אסתר
בין שושן לירושלים, בין ניו-יורק לתל אביב רחל בורבסקי במאמר מיוחד במינו לחג הפורים על מחשבות על יהדות ישראל והתפוצות בעקבות מגילת אסתר
מגילת אסתר: מניפסט של עמיות יהודית
שרגא בר און
י"א אדר תשע"ח
מגילת אסתר היא הספר החילוני ביותר בתנ"ך. אלהים אינו מוזכר בה וקשה גם להעניק לה משמעות דתית במובן השגור של המילה.
מגילת אסתר היא הספר החילוני ביותר בתנ"ך. אלהים אינו מוזכר בה וקשה גם להעניק לה משמעות דתית במובן השגור של המילה.
הרשמה לרשימת תפוצה